Featured Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

Sabtu, 30 Jun 2012

UNIK - Sikap Buruk Juga Boleh Diubati (??)

Sesiapa pun akan merasa takut untuk mencuba sesuatu yang baru, namun apabila keadaan memaksa semuanya tidak lagi mustahil. Begitulah yang terjadi kepada sebahagian besar dari anggota masyarakat kita. Kita faham kedudukan mereka, apa yang boleh dilakukan ialah meyakinkan mereka setakat mana yang mampu dan berharap mereka memahaminya.


Keadaan yang sama terjadi kepada produk baru dari Korea ini (sebenarnya ia hanya masih baru kepada masyarakat Malaysia), kini telah ramai yang mendapat faedah yang amat menakjubkan. Walau se kronik mana penyakit yang mereka hadapi, akhirnya mereka kembali sihat dan ceria.

Kelebihannya ialah Garam Buluh bukannya ubat dalam artikata sebenar sebaliknya ia merupakan penawar kepada "darah" manusia. Apabila darah kita kembali normal dari pencemaran pelbagai anasir negatif (toksid, asid berlebihan, keracunan makanan dsb) maka darah kita membawa unsur ini sambil membaiki mana tisu badan yang rosak. Kita amat maklum toksidlah punca menapa ianya rosak. Darah tercemar akan merosakkan tisu pada tubuh badan. Lahirlah penyakit seperti Barah, Kencing Manis, Darah Tinggi, Jantung, Arthritis dsb).

Jalan yang paling baik ialah membersihkan semula darah kita kembali kepada keadaan normal sambil menghalang kemasukan kembali toksid ke dalam tubuh. Jangan biarkan tubuh anda sakit dan rosak. Keadaan tak normal pada tubuh akan menjana tidak normal pada sikap dan tingkah laku.

Anehnya pengambilan Garam Buluh juga memberi kesan positif terhadap sikap manusia itu sendiri. Bertukar perangai dari "buruk" kepada "baik". Ia memang sungguh menakjubkan. Ramai yang tidak sadar tentang perkara ini kecuali telah mengalaminya sendiri. Secara logiknya, apabila darah menjadi bersih, unsur kebaikan juga mengiringinya. 

Kajian secara berterusan yang dilakukan, ianya ternyata benar. Di sinilah baru kita tahu kenapa Allah menetapkan agar manusia mempunyai aturan dan akhlak dalam kehidupan termasuk cara mengambil makanan. Segala hukum itu bukan sia-sia sebaliknya untuk kebaikan manusia itu sendiri.

Sekarang barulah kita faham kenapa perangai manusia zaman ini amat jauh dari berakhlak mulia. Darah mereka telah tercemar dengan segala yang dilarang, panas dan baran. Jadilah mereka manusia pembenci, pendendam, berfikiran dangkal, malas dan sebagainya. Ia sebenarnya berpunca dari makanan yang diambil.

Inginkan hidup damai selain dari sihat sejahtera? Kita ada jalan keluar dari semua masalah, cuma kita ragu dan was-was. Jika ia tidak menyelahi syarak, apa salahnya kita berikhtiar melaluinya? Semua itu atas kehendakNya juga. Hanya mereka yang Dia izinkan sahaja akan mendapat petunjuk. Ini tak dapat dinafikan. Ikhtiar itu milik kita, penentuan adalah milik Dia.


Bagaimana Garam Buluh bertindak:

























Semoga Membantu

Selasa, 26 Jun 2012

TIROID




TIROID & Penyelesaiannya melalui GARAM BULUH

Tiroid atau Kelenjar tiroid adalah organ endokrin yang terletak di pangkal leher manusia. Ia berfungsi sebagai pengeluar hormon tiroid dan juga bertindak sebagai pusat kawalan tenaga, menghasilkan protein serta pengawal sensitiviti tubuh terhadap hormon-hormon lain.

KAWASAN BERKAITAN

  1. Kelanjar Tyroid.
  2. Esofagus.
  3. Kelenjar Air Liur (Salivary Glands).
  4. Permukaan Gusi.
  5. Cervical C3, C4, C5, C6, C7.

PSIKOLOGI KETIKA SIHAT
  1. Peramah.
  2. Ceria.
  3. Pemikiran kritis.
  4. Tangkas.

PSIKOLOGI KETIKA SAKIT
  1. Pendiam.
  2. Fikiran Mudah Kusut / Serabut.
  3. Selalu Murung.
  4. Lembap bertindak.

TANDA  @  SIMPTOM GANGGUAN TIROID PERINGKAT AWAL
  • Sembelit.
  • Tahap kolestrol Meningkat.
  • Selalu Murung.
  • Fikiran Mudah Kusut / Serabut.
  • Kurang berpeluh.
  • Cepat Letih.
  • Gangguan kitaran Haid & Kesuburan bagi wanita.
  • Kejang Otot & Sakit Sendi.
  • Kulit Kering & Gatal-Gatal.
  • Suhu badan senantiasa rendah.
  • Terlalu sensitif kepada sejuk.
  • Kurang air dalam badan (Hidrasi).
  • Degup jantung menurun kurang daripada 60 kali seminit.
  • Kuku Menjadi Nipis.
  • Pembentukan Otot Terencat.

TANDA  @  SIMPTOM GANGGUAN TIROID PERINGKAT PERTENGAHAN
  • Sesak nafas  (Nafas pendek & Lambat).
  • Gangguan memori / Pelupa ketara.
  • Mengantuk yang keterlaluan.
  • Deria rasa & bau merosot.
  • Ghairah seksual menurun.
  • Lembap bertindak.
  • Keguguran rambut.
  • Kepekaan pendengaran terganggu.
  • Cepat marah dan ketidakstabilan mood (Emosi).
  • Gangguan jiwa (Psikosis akut).
  • Anemia.
  • Fungsi buah pinggang yang terjejas (Glomerular).
  • Degup jantung menurun / isyarat  elektrik  rendah.
  • Fungsi kognitif otak terencat / Lambat faham & Salah faham.
  • Hipoglisemia iaitu  paras glukos darah jatuh terlalu rendah daripada paras biasa.
  • Perkembangan tidak normal kelenjar susu bg lelaki ( Gynecomastia).
  • Lidah  semakin membesar.

TANDA  @  SIMPTOM GANGGUAN TIROID PERINGKAT KRITIKAL
  • Sukar menelan terasa sakit semasa menelan dibahagian tekak. ( Tongsil).
  • Mulut terasa kering & nafas agak berbau.
  • Kelenjar limfa di sekeliling leher membengkak (Beguk).
  • Suara semakin perlahan , serak dan pecah.
  • Sendawa keterlaluan.
  • Hilang selera makan.
  • Gusi selalu berdarah.
  • Mata semakin  kabur.
  • Reseptor air liur yang berlebihan.
  • Terasa sakit-sakit tulang dan saraf.
  • Metabolisma semakin tidak teratur.
  • Kulit semakin kering dan membengkak  terutamanya pada bahagian muka.
  • Berat badan meningkat (Gemuk) @ menurun(Kurus) ketara.
  • Produksi hormon tiroid tidak mencukupi (Hipotyroid).
  • Bahagian kening ketiga semakin nipis ( Hertoghe).
  • Pembesaran tubuh terbantut.
  • Kemurungan yang melampau.

RAWATAN TIROID KAEDAH GARAM BULUH HAI-O

 



  • Bancuh sepeket Garam Buluh Minum bersama air segelas besar.
  • Campurkan bersama ais dan kacau sehingga betul-betul sejuk (Utk meningkatkan kesan tekanan).
  • Kacau pada arah pusingan lawan jam (Untuk mempertenagakan kesan tindakbalas Garam Buluh).
  • Gunakan sudu plastik / Elakkan guna sudu logam. 
  • Bancuh sepeket Garam Buluh Minum kedalam sebotol 500 ml air RO @ mineral, bawa bersama dan minum sikit-sikit.
  • Bancuh sepeket Garam Buluh Minum kedalam sebotol 500 ml 100 Plus, sebelum itu pastikan Gas / Karbonat dikeluarkan terlebih dahulu dengan goncang dan buka penutupnya berulang kali. Amalkan 3 hari sekali.....hentikan jika anda telah merasa  semakin lega .
  • Ion kalium yang tinggi  yang terdapat pada Garam Buluh & 100 Plus akan menjadi mekanisme  yang membantu pemulihan sistem penghantaran saraf tubuh , seterusnya segala kepincangan sistem hormon dan enzim tubuh dapat disusun atur semula.
Semoga perkongsian ini bermanafaat. 

Ahad, 24 Jun 2012

ARTRITIS radang sendi



PENYAKIT ARTRITIS


ARTRITIS sentiasa dikaitkan dengan mereka yang sudah berumur. Tetapi, ramai yang tidak sedar artritis boleh menyerang pada semua peringkat umur termasuk golongan muda dan kanak-kanak. Tanda-tanda awal biasanya menunjukkan sendi jari yang kaku dan bengkok, kekejangan pada sendi kaki atau bengkak serta benjolan pada sendi tangan.

Namun, orang ramai sering mengabaikan simptom tersebut.Ini kerana sakit sendi sering dikaitkan dengan proses penuaan.Hakikatnya, tanggapan ini harus diperbetulkan.

Pakar Ortopedik dan Pembedahan Tulang, Dr. John Ooi Tzen Chuong memberitahu, artritis boleh berlaku pada segenap lapisan masyarakat seperti kanak-kanak, remaja dan orang dewasa.

“Artritis adalah satu terma perubatan yang merujuk kepada keradangan pada bahagian sendi. Sendi boleh menjadi merah, bengkak, kejang, panas, sangat sakit dan tidak boleh bergerak,” ujarnya ketika ditemui di Pusat Perubatan Pakar Sri Kota, Klang, Selangor baru-baru ini.


Tambah Dr. John, artritis merupakan satu kumpulan penyakit sendi yang boleh dibahagikan kepada beberapa jenis iaitu osteoartritis, reumatoid artritis, septic artritis (jangkitan kuman) dan reactive artritis (sementara).

“Sakit sendi mungkin kekal atau berulang dengan terjadinya kelembutan pada sendi. Sakit tersebut boleh menyerang sendi siku, bahu, lutut dan tangan,” katanya.

Dr. John memberitahu, artritis pada lutut, kesakitan yang dialami pesakit seolah-olah tiada rasa sokongan dalam kaki. Manakala sesetengah kes berlaku apabila jangkauan pergerakan yang terhad terutamanya pada bahu dan lengan.

Keadaan ini menyebabkan pesakit sukar untuk menggerakkan sendi dan mengalami kehilangan kekuatan atau tenaga pada otot yang dijangkiti.Justeru, pesakit perlu berjumpa doktor untuk diagnosis.

Bagi golongan muda, mereka sering diserang reactive artritis yang bersifat sementara dan akan sembuh.

Sementara itu, kanak-kanak yang menghidap juvenile reumatoid artritis memerlukan rawatan jangka masa panjang. “Jika tidak dirawat, ia akan menyebabkan kerosakan sendi dan kesakitan,” katanya.


Pengidap akan rasa kesakitan dan lemah pada tempat yang sakit. Punca asalnya ialah darah telah tercemar dengan toksid dan bersifat keasidan melampau. Bagi mengawalnya dengan sempurna ialah mengembalikan darah dalam keadaan alkali dengan menyahkan asid dan toksid secara perlahan-lahan. Saya sendiri adalah penderita atritis ini dan amat tahu betapa sukar dan sakit untuk bergerak. Beberapa jenis ubat hospital memang mapu mengurangkan kesakitan namun ianya akan memberi kesan sampingan yang tidak kurang beratnya.

Gout-Arhritis


Penjagaan awal amat penting sebelum ia merosakkan struktur tulang dan sendi. Kini sudah ada pilihan mudah dan berkesan, mengapa kita abaikannya? Garam Buluh Korea juga akan menolong sihatkan darah dan jantung sekali gus. Untungnya tidak terkira hanya dengan sekali rawatan mudah dan murah. 

Tindakan mudah dan teratur akan membantu 
menghilangkan kesakitan hanya ambil 3 sacet sehari


sumber: http://www.mahsuri.com.my/blog/rawatan/penyakit-artritis

Jumaat, 22 Jun 2012

Sakit, Busuk dan Hodoh


Semakin hari semakin ramai orang sakit, sampai tak cukup hospital, tak cukup doktor.. kita bantu kurangkan pesakit kat Hospital tu kira amal jariah lah juga, sambil bantu diri jadi sihat.

Bantu keluarga juga amal jariah. Tak perlu buang duit pergi operation yang belum tentu sembuh sepenuhnya. Bukan setakat itu sahaja, banyak kelebihan lain yang akan diperolehi selain dari sihat. Mampu jana jutaan ringgit jika rajin dan bijak. Kak Mei tak pandai niaga, tapi hanya tolong sebarkan sahaja. Mana tahu ada adek2 di luar sana atau anak2 muda yang mampu jadi jutawan.

Kak Mei baru jerr cuba niaga, persediaan nanti bila tak makan gaji lagi. Terasa nak rehat dah lama kerja dengan gomen ni sejak 1977. Boleh tahan juga seronoknya. Stok pun dah habis nak kena oder lagi. Seminggu dapatlah jual 15 set. Alhamdulillah.. makin ramai yamg percaya dan ia memang berbaloi. 

Kak Mei pun sakit juga, tapi dah makin sihat selepas ambil baru seminggu. Fikiran pun jadi tenang, tak lagi nak marah2 seperti sebelumnya. Syukur...


Masalah Utama Rakyat Malaysia

Penyelesaian kepada sebahagian besar masalah kesihatan manusia.
oleh Kak Mei S

Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt Powder & Premier Drink

Khasiat Semulajadi Kehidupan Masa Kini

Kaya dengan bahan-bahan mineral dan elemen mikro seperti magnesium, kalsium dan kalium, menyeimbangkan nilai pH badan dan membantu menyingkirkan bahan buangan badan.

Pembersihan Darah Amat Penting

Khasiat Garam Buluh

Garam Buluh amat membantu menstabilkan asid dalam badan (untuk yang mempunyai masalah sembelit, gemar makanan yang masam, pedas dan bersifat asid seperti daging)

Garam buluh kaya dengan bahan mineral, bersifat alkali dan membantu mencegah pengoksidaan badan yang mengakibatkan penuaan. Salah satu punca kegemukan adalah badan yang bersifat asid
Pengambilan garam buluh boleh membantu anda menyeimbangkan pH badan supaya berada dalam julat pH badan yang sihat, iaitu 7.35 – 7.45 (sifat alkali lemah)

Cara Penurunan Berat Badan

1-2 kali seminggu, 3 pek masing-masing dibancuh ke dalam 3 gelas air (~300 ml) dan minum.
Kemudian minum 3 gelas air lagi.

Ini dapat menjaga kesihatan usus, membantu penyerapan nutrien dan mencantikkan kulit!

Pek Garam Buluh +

Untuk kesan yang paling optima *bagi pengidap penyakit kronik+ ialah dengan mengambil 3 sacet/pek satu hari: bangun tidur, sebelum makan tengah hari dan sebelum tidur. Setelah sihat kembali, teruskan dengan sekurang2nya satu pek sehari (half pek sekali minum). Jangan lupa tukar garam masakan kepada Garam Buluh untuk lebih menyedapkan sekaligus membuang tosid dan racun. Hiduplah sihat sepanjang masa.


 
Untuk Masakan, tambah kedalam jus (bukan kordial),
minuman panas kueh, kek dan apa sahaja makanan
dan minuman

 Kegunaan Garam Buluh KAEAM

Garam Buluh KAEAM keluaran Hai O Marketing Sdn Bhd adalah merupakan Garam Buluh No.1 Dunia. Lesen pengedaran seluruh dunia oleh HMSB ini membolehkan ejen-ejen memasarkan dan membekalkan secara global. Untuk jadi agen dan peroleh bonus, bayaran keahlian setahun ialah RM50/- sahaja.

Berikut adalah kebaikan Garam Buluh KAEAM: 

Mengawal pH badan , boleh meneutralkan toksin berasid tinggi dengan cepat seperti asid urik , gula dalam darah , kolestrol dan lain² .

Membaiki masalah sistem penghadaman seperti : gastrik , ulser perut , masalah usus , buasir , sembelit dan lain² .

Bagi pesakit jantung , buah pinggang , darah tinggi di nasihatkan menggunakan garam ini berbanding garam biasa .

Mempunyai kesan detoksifikasi , pembunuh kuman , anti keradangan dan meneutralkan logam berat , dengan itu ia amat berkesan untuk keradangan paru² , hati , buah pinggang , sendi² , mulut dan perut serta lain² .

Melegakan masalah alahan , pigmentasi dan lain² masalah kulit . Ia juga boleh menghindarkan masalah badan berbau , kulat di kaki (Hongkong foot) .

Melambatkan proses penuaan , nyanyuk , serta mengurangkan penyakit Parkinson atau senile dementia .

Mencegah penyakit kronik seperti penyakit jantung , darah tinggi , buah pinggang , kencing manis , kanser dan lain² masalah kesihatan .

Latar Belakang Garam Buluh KAEAM

Garam Buluh KAEAM Korea berasal dari penawar tradisi masyarakat Korea semenjak 1,300 tahun dahulu . Garam Buluh KAEAM menjadi cara utama untuk mengekalkan kesihatan di kalangan penduduk Korea .


Di ambil dari pantai barat semenanjung Korea ini dikeringkan dan kemudian diisi kedalam buluh yang berusia lebih dari 3 tahun dan ditutup dengan tanah liat merah yang terdapat di lembah pendalaman Korea yang tidak tercemar.

Garam tersebut kemudiannya dibakar dengan menggunakan kayu pokok pain. Proses pembakaran garam dengan menggunakan suhu 900 - 1500 darjah Celcius bertujuan untuk menghapuskan logam berat dan toksin dari garam laut . Pada masa yang sama garam tersebut akan menerima mineral dari batang buluh dan tanah liat merah . Garam Buluh yang dibekalkan ini adalah telah di proses berulang kali atau dipanggil " 6-Burned Bamboo Salt "

Garam Buluh KAEAM Korea mengandungi garam mineral bersifat alkali yang mengandungi zat-zat galian yang diperlukan oleh tubuh manusia . Nilai pH adalah pada paras pH 10 atau lebih .

Lebih daripada 90 jenis nutrien berlainan diperlukan untuk mengekalkan kesihatan manusia dan satu²nya makanan yang mengandungi 70 - 80 jenis garam galian dan unsur² yang diperlukan oleh tubuh badan manusia ialah Garam Buluh KAEAM. Dengan kesan² peneutralan toksin, penyelarasan, keseimbangan dan anti-pengoksidaan . Tenaga organik aktif Garam Buluh KAEAM merupakan produk terbaik untuk mengekalkan kesihatan seisi keluarga anda .

Garam Buluh KAEAM yang telah dipanaskan berkali-kali merupakan makanan alkali kuat yang sesuai untuk tubuh badan manusia .

Zat galian yang terkandung didalam Garam Buluh KAEAM penting untuk meningkatkan dan melindungi sistem rangka, sistem otot, organ² dalaman, sistem peredaran darah dan sistem saraf di dalam tubuh badan .

Boleh hubungi Kak Mei.. 016 6160148


Khamis, 21 Jun 2012

Tekanan Darah Tinggi BUKANLAH satu penyakit tetapi......

Malangnya sekarang ini bukan sahaja orang kaya yang menghadapi masalah ini tetapi juga golongan pertengahan. Kemewahan tidak dapat lari dari menjadi puncanya namun dalam hal tertentu, ia juga disebabkan oleh faktor lain seperti umur tua dan tekanan hidup.



Tekanan Darah Tinggi...

Masalah tekanan darah tinggi yang anda dapat sekarang adalah berpunca daripada makanan yang anda telah makan sejak bertahun-tahun lepas. Tekanan Darah Tinggi BUKAN satu penyakit, ia cuma merupakan satu simptom atau tanda bahawa keadaan dalaman badan anda sudah menjadi semakin tercemar dengan macam-macan bahan yang terkandung dalam makanan zaman moden ini.

Bolehlah juga diibaratkan "kesilapan diri sendiri". Akan tetapi ia tak disedari sehingglah ia mula mengganggu kelesesaan hidup kita. Jaranmg kita jumpa orang yang menghadapi masalah ini dapat kembali normal. Ia bukanlah sesuatu yang mustahil. Masih ada caranya, atas keizinan Allah jua.

Jika dikatakan tekanan darah tinggi itu merupakan satu penyakit seperti selesama atau wabak, ia patut sudah lama menjangkiti ahli keluarga anda. Hakikatnya, tekanan darah tinggi TIDAK menjangkit! Tekanan darah tinggi bukan disebabkan oleh virus atau bakteria! Jadi, apakah fungsi ubat-ubat hipertensi yang doktor bagi itu?

Berikut adalah senarai ubat-ubat yang biasanya disaran untuk dimakan oleh pesakit tekanan darah tinggi:

Diuretic - Ubat jenis ini merangsang buah pinggang supaya meningkatkan pembuangan air kencing. Tujuannya adalah untuk kurangkan kandungan cecair di dalam darah dan dengan itu rendahkan tekanan darah.

Vasodilator - Ubat jenis ini merangsang dinding kapilari darah supaya menjadi relaks dan lentur untuk menambah ruang saluran darah.

Alpha Blocker - Ubut jenis ini mengelakkan dinding saluran darah daripada menjadi tegang.

ACEs Inhibitor - Ubat jenis ini memberhentikan penghasilan hormon yang merangsang saluran darah menjadi tegang.

Untuk tujuan pengawalan semasa tekanan darah anda menjadi tinggi, anda memang perlu ambil ubat-ubatan tersebut untuk kurangkan tekanan darah, tetapi anda tidak boleh bergantung kepada ubat-ubat tersebut buat selama-lamanya. Ini adalah kerana ubat-ubat kimia tersebut mungkin menimbulkan kesan-kesan sampingan yang jarang diberitahu. Antara kesan-kesan sampingan yang disebabkan oleh ubat-ubat hipertensi adalah:

Memori Lemah - Anda perasan tak? Sejak anda mula mengambil ubat-ubat hipertensi, daya ingatan anda semakin merosot. Anda kerap lupa dimana anda letak kunci kereta atau perkara-perkara yang baru berlaku tidak lama.

Letih dan lesu - Ramai pesakit hipertensi kerap rasa letih dan lesu, mereka rasa tiada "Ohhm...!" untuk melaksanakan kegiatan harian. Malah, terdapat juga orang rasa kekuatan batin merosot dan kerap alami sakit kepala.

Emotional - Anda sendiri mungkin tidak perasan tentang perubahan ini. Sila tanya ahli keluarga yang telah lama hidup bersama anda, adakah anda telah menjadi senang marah dan 'moody' sejak kebelakangan ini.

Jadi, lain kali sebelum anda terima sebarang ubat atau suntikan daripada doktor, anda patut tanya pada beliau, apakah kesan sampingan ubat tersebut jika diambil berterusan buat jangka masa yang panjang? Adakah bahan-bahan kimia di dalam pil-pil ubat itu akan menyebabkan kegagalan buah pinggang jika kerap digunakan? Kenapa 'dosage' ubat tersebut menjadi semakin tinggi dan kenapa tekanan darah TIDAK nampaknya berkurangan pun? Sila minta beliau bagi jawapan yang jujur dan ikhlas, ia merupakan hak asasi anda untuk ketahui kebenarannya.


Solusi Terbaik
Lepaskan diri anda dari terperangkap dalam situasi sukar. Apabila mula mengambil ubatan tersebut, anda terpaksa bergantung kepadanya sehingga akhir hayat. Masih ada pilihan yang lebih baik, mungkin anda tidak pernah mengetahuinya atau ragu tentangnya. Bagi memastikannya ia benar atau tidak anda perlu mencubanya sendiri (peringkat awal makanlah juga ubatan yang anda percaya), perlahan-lahan berhenti dari ubatan kimia tersebut. Biasanya ia memang berkesan sama ada cepat atau lambat bergantung kepada keupayaan diri anda berinteraksi.

Ada yang tidak percaya garam juga mampu menjadi ubat. Sebenarnya ia tidak sesuai disebut "ubat" tetapi makanan pilihan sebagai satu ikhtiar penyembuhan. Garam tidak lagi memudaratkan pesakit hipertensi ini jika garam tersebut yang bersih dari unsur negatif. Garam Buluh Korea mempunyai kelebihan ini dan layak dipanggil raja kepada semua garam. Anda juga mungkin tidak percaya bahawa Garam Korea ini mepunyai bacaan pH10. antara yang terbaik selepas air zamzam. Ia telah pun dibuktikan.

Bertukar garam anda kepada Garam Buluh Korea

Bukan sahaja dapat memperoleh kembali "Rasa Masin" dalam makanan yang telah dipaksa tinggalkan sebelum ini, ia juga mampu membaiki kesihatan pengidap masalah Darah Tinggi ini.

PH10 tahap kealkalian tinggi yang ada dalam Garam Buluh Korea ini mampu menjernihkan semula pertahanan badan dari semua jenis gangguan anasir negatif yang menyebabkan penyakit. Bukan sahaja Darah Tinggi tetapi juga saudara kembarnya iaitu Kencing Manis dan Gout sekaligus dapat dihindari.

Bukankah ia sesuatu yang terbaik? Penderita Darah Tinggi tidak lagi perlu hindari garam..... Itulah yang paling penting.



Garam dan Masalahnya

Kita sedia maklum dan sedar bahawa kekerapan makan terlalu banyak makanan yang masin akan menyebabkan meningkatnya tekanan darah tetapi tidak banyak yang tahu mengapa dan bagaimana garam bertindak balas terhadap tekanan darah kita.

Natrium dalam garam sebenarnya membantu menjaga tekanan darah, mengawal pengecutan otot, transmisi antara saraf sel, serta menjaga keseimbangan air, asid dan bes dalam tubuh.

Namun, fungsi Natrium dalam garam ini akan berkesan jika pengambilan garam tidak lebih dari 6 gram (1 sudu teh) sehari. Mengapa dan bagaimana garam menjadikan tekanan darah kita tinggi?

Punca

Kadar garam yang tinggi dalam tubuh akan mempersempit arteri ginjal, sehingga menjejaskan aliran darah dan menyulitkan kinerjanya.

Akibatnya, ginjal melepaskan hormon yang disebut *renin dan *angiotensin, yang meningkatkan tekanan pada pembuluh darah periferi, dan menyebabkan hipertensi.
*[renin ialah enzim yang dirembeskan oleh buah pinggang dan merubah angiotensinogen menjadi angiotensin untuk menambah tekanan darah supaya penurasan ultra dijalankan dengan cekap]

*[angiotensin ialah bahan yang terhasil daripada angiotensinogen oleh renin, yang boleh menyebabkan vasokonstriksi dan peningkatan tekanan darah.]

Selain garam, faktor lain yang meningkatkan risiko terkena hipertensi ialah usia, keturunana, kegemukan, fizikal yang kurang aktif, merokok, stres dan minuman beralkohol. Namun dengan mengurangi pengambilan jumlah garam saja, dipercayai sangat baik untuk mengurangkan risiko hipertensi.

Pilihan Milik Kita

Garam yang dimaksudkan diatas ialah garam biasa atau garam buatan yang banyak mengandungi unsur negatif dan mengumpulkan toksid secara tidak sedar. Ia lebih bahaya apabila garam ini diputihkan dengan bahan peluntur yang juga sejenis toksid beracun kepada tubuh.

Garam Buluh yang diproses melalui pembakaran dengan haba tinggi mampu meleburkan unsur negatif diterap pula dengan pelbagai unsur miniral yang amat diperlukan oleh tubuh.

Secara tidak langsung, Garam Buluh adalah Pilihan yang paling wajar. Selain menyihatkan ia juga memberi kelazatan dalam makanan. 

Tukar garam anda, anda bakal menukar cara hidup anda. Hidup sihat dan ceria.



Garam Buluh - Bio Salt

Garam buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semulajadi sebagai ramuan utamanya. Garam ini diperolehi daripada air laut yang kaya dengan tenaga bijih-bijih bawah tanah Pulau Xiongjin and Pulau Yinping (Pantai Barat Korea). 

Garam semulajadi ini dimasukkan ke dalam buluh yang berusia tiga tahun, kemudian ditutup dengan tanah liat, dimasukkan ke dalam relau bagas dan dibakar dengan pokok pine sehingga ia mendari serbuk dan ketulan garam buluh terbentuk. 

Selepas proses pembakaran, bahan berbahaya seperti logam berat yang ada di dalam garam telah dineutralkan atau disingkirkan, manakala intipati pokok pine (resin & minyak pine) dan buluh (200 lebih jenis elelem surih) yang diperlukan oleh badan) bercampur ke dalam garam dan menambahkan kandungan ion logam inorganik yang diperlukan oleh badan manusia seperti magnesium, kalsium, kalium, kuprum, ferum, zink dan sebagainya.

Zat galian yang diperlukan oleh badan kita tidak boleh diproses oleh badan. Kita hanya boleh dapat zat galian yang diperlukan oleh badan melalui makanan atau minuman. Ianya adalah elemen yang penting dalam pertumbuhan tulang, otot-otot, organ-organ dan darah.

Bertukarlah dari garam biasa kepada Garam Buluh demi kehidupan yang lebih baik. Apa yang lebih penting ialah kita sekeluarga akan terhindar dari penyakit kronik yang menakutkan.


hubungi  016 616 0148 atau 013 333 6158

Selasa, 19 Jun 2012

Nikmat Bertukar Jadi Bencana

Jauhilah pengambilan makanan melampaui keperluan. Pesanan dari baginda Rasulullah, Janganlah bertindak melebihi batas. AlQuran juga banyak kali mengulangi ayat yang sama. "Jangan melebihi batas" maksudnya jangan melampau dalam segala urusan termasuklah juga dalam soal makan dan minum. Walaupun sedap ambillah sekadar perlu... berpada-pada jangan sampai badan ikut merana.



Makan memang Sedap! Yang tak sedap tu bila jadi LEMAK! Lemak memang sedap! Yang tak sedap tu bila LEMAK jadi GEMUK! Camner nak control ni... Selera bertambah dan berat bertambah!



Kita mengaku Islam tapi kita gagal mematuhi pesanan Junjungan Mulia SAW. Itulah masalahnya. Haruslah diingat nanti apabila sudah "gemuk", pelbagai gejala penyakit mula mengintai malah yang tak sedapnya, kegegemukan menghuduhkan wajah dan susuk tubuh, Dulu seksi sekarang dah jatuh saham, tak seksi lagi. Kalau yang belum kahwin lagilah merana. Bukan senang nak dapat pacal yang suka kepada orang gemuk. Orang gemuk sendiri tak hendak beristeri/bersuamikan orang gemuk. Habis tu nak kahwin dengan siapa?

Gemuk... Bolehkah dianggap ia sesuatu yang malang?

Jiran terdekat kami alami sesuatu musibah yang menyedihkan, ia seorang gadis yang baik, peramah, bersopan, beragama, raut wajah cantik, pintar, bergaya dan berpendapatan tinggi. Mempunyai ahli keluarga yang baik dan penyayang. Semua itu telah tenggelam hanya kerana dia mempunyai tubuh yang melebihi saiz sepatutnya (obesiti). Setiap kali memandangnya, timbul rasa kasihan. Kini adik-adiknya (lelaki, juga sedikit berisi) telah melansungkan perkahwinan masing-masing malah telah pun menimang cahaya mata. Dia seorang gadis yang baik. Memang baik orangnya. Tidak pernah merungut dan berdukacita kerananya. Dia merelakan adik-adiknya meneruskan kehidupan berkeluarga walaupun dia terpaksa terus membujang.

Kegemukan menjadi semakin berat bila dia mengadu sakit sendi dan berbagai gejala (tak perlu diceritakan) yang memungkinkan penderitaannya akan bertambah.

Kami akan cuba membantu setakat yang terdaya, namun ada juga rasa bimbang takut mereka menolaknya jika tersalah ucap. Maklumlah ianya amat sensitif bagi gadis sepertinya. 

penyakit yang paling hampir ialah 
KENCING MANIS (diabetes)


Bagi yang belum mencapai keadaan seperti itu, adalah dinasihatkan agar menjaga diri dengan sebaiknya. Menyesal dahulu pendapatan, kata perumpamaan.

OBESITI


Kelebihan Garam Buluh

elakkan obesiti
OBESITI YG MENAKUTKAN


mahukah anda jadi begini?


 Obesiti Kritikal sehingga boleh menyebabkan kematian di usia muda

Kebanyakan individu yang mengalami obesiti mengandungi toksik yang tinggi berbanding orang biasa yang suka bersenam & bersukan. Ini disebabkan mereka suka makan makanan yang bertoksik tinggi yang mengandungi bahan pengawet dan berlemak seperti coklat, mee segera, makanan segera dan minuman berkabonat. Sifat beralkali Garam Buluh yang bertentangan dengan sifat asid toksik ini menyebabkan proses mennyahtoksik berlaku dengan serta merta.

Aktiviti kurang bersenam menyebabkan kadar metabolisma terlalu rendah disebabkan kesibukan bekerja dan tidak menitik beratkan aktiviti luaran. Garam Buluh mampu membantu mengeluarkan peluh selepas meminumnya di dalam minuman seharian dan membekalkan tenaga walaupun anda terasa kenyang tanpa CRASH DIET.


Masalah pembuangan air besar juga menjadi punca kebuncitan di kalangan wanita dan lelaki di Asia. Akibat makan garam kimia yang mengandungi SODIUM /NATRIUM secara berlebihan ia bukan sahaja memekatkan darah dan mengakibatkan tekanan darah tinggi malahan ia juga menyebabkan sembelit sehingga usus semakin hari semakin kotor. Usus kotor menjadi punca kepada penyakit gastrik & ulser atau punca awal kepada kanser usus. Garam Buluh boleh diamalkan bagi membantu membersihkan usus atau colon cleanser bagi melawaskan pembuangan najis dengan minum air mineral sehari 1 liter secara berterusan. Di samping itu juga ia dapat mencuci usus dan membersihkan agar sensor penyerap nutrin dapat berfungsi dengan baik dan mengawal apetit pemakanan secara semulajadi.

Teknik pemakanan untuk menurunkan berat badan disarankan sebelum sarapan dan sebelum makan tengahari kerana ia dapat menuteralkan asid yang berlebihan dan menghilangkan gastrik kepada setiap individu. Garam Buluh juga sebaiknya diamalkan sebelum tidur bagi memulihkan sistem pencernaan makanan ketika individu sedang tidur supaya pada keesokan harinya dapat membuang air besar dengan lawas dan tiada sembelit.

Penggunaan Garam Buluh berterusan boleh menghindarkan pengaktifan sel-sel kanser seperti kanser payudara, kanser usus, kanser paru-paru, kanser otak dan pelbagai tumor kerana kandungannya yang beralkali tinggi PH10 boleh membantu menyediakan persekitaran yang beralkali iaitu bukan habitat sel-sel kanser. Jelas, sel-sel kanser yang ada di setiap tubuh manusia hanya akan aktif apabila tubuh kita berasid dan bertoksik tinggi. Jadi, amalkan Garam Buluh untuk meningkatkan imunisasi tubuh badan kita.

 



Kajian di Korea Selatan yang sudah 1,300 tahun mengamalkan GARAM BULUH keluaran syarikat KAEAM mendapati kandungan 76 mineral di dalam Garam Buluh itu mampu menurunkan berat badan. Telah terbukti bahawa rakyat di Korea Selatan yang mengamalkan Garam Buluh di dalam setiap masakan & minuman mereka tidak mengalami masalah obesiti yang melampau seperti di negara-negara Asia yang lain termasuk Malaysia. Kelebihan Garam Buluh ini telah dinikmati bersama oleh negara-negara maju seperti Jerman, U.S.A dan Jepun di dalam menangani gejala obesiti di kalangan masyarakat sehingga timbulnya penyakit-penyakit seperti sakit jantung, darah tinggi, diabetes dan sakit lutut.

Hilangnya kejelitaan seorang wanita akibat kegemukan



Tanda-Tanda Berat Badan Meningkat

Mudah letih, malas & mengantuk.
Sakit tumit kerana kaki tidak boleh menampung berat badan yg berlebihan.
Baju semakin ketat dan tdk selesa di pakai.
Mudah stress, murung, mudah sensitif, kadangkala muka berjerawat dan mengalami pelbagai penyakit seperti darah tinggi dan kencing manis.
Tubuh tidak subur dan sukar mendapatkan zuriat

Bayangkan jika Artis K-POP Obes...
Adakah mereka akan dipandang?


Adakah Anda Bersedia Untuk Berubah? Ubah dulu Garam Anda dengan Garam Buluh KAEAM...Pasti saiz anda berubah!!